torsdag, december 13, 2012

Världens längsta luciatåg?

Världens längsta luciatåg pågick från Avenyn ned  till Kungstorget i Göteborg igår, men tyvärr räckte det inte till.

Min yngsta dotter Sarah var Dals Eds Lucia år 1995. Jag har letat bilder, men hittade inga just nu.

Sveriges Lucia är Amanda Carlshamre från Skara. En fin tjej med vackert budskap. Jag hoppas hon gör bra ifrån sig, tjejen från grannstaden här! Lycka till!

Det var verkligen en magisk dag igår. Även om inte 121212 kl 1212 påverkade mig något, så fick jag väldigt mycket uträttat och fixat och glada skratt!


Och nu ska jag titta på TV:n och få lite luciastämning! Även om gävlebocken brann ner i natt... DET tycker jag är surt illa.

GLAD LUCIA! 


22 kommentarer:

  1. Det blev ju tyvärr inget rekord där i Göteborg, men de ska visst försöka nästa år igen.
    Dagarna de rullar på oavsett datum :) Hade inte en tanke på att det var 12-12-12 igår, förrän mamma sade det när jag pratade med henne.

    Bra text på bilden, den stämmer fint...

    Ha en riktigt bra dag!
    Kram Maria


    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag skrev inlägget stod det inget om att det inte blev så, nu ser jag det, och jag såg bara på "Bonde söker..." igår på TV.
      Jaa, dagarna rullar på nu, oavsett siffror.
      Tack för det, Maria, och kram tillbaka♥

      Radera
  2. Jag ser att Maria skriver att det inte blev något världsrekord för Göteborg och det kunde jag nästan misstänka, för det var inte många som anslutit när de visade ett inslag därifrån på TV.

    Glad Lucia till dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag skrev tillbaka till Maria, så såg jag inte på TV om detta igår.
      Men jag såg på Lucia i morse! Kram♥

      Radera
  3. Så bra, det är alltid skönt att få något uträttat. Ett och annat skratt på vägen hjälper mycket.
    Förstår inte varför julbocken i Gävle inte kan få vara ifred.
    Hoppas att du får en fin Luciadag.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker det är skönt att kunna pricka av mina uppdrag där i agendan. Det är ju mitt jobb som Friherrinna, eller Fritidsforskare eller....
      Tack, det blir en superfin dag idag, solen skiner, rimfrost på träden. Kram♥

      Radera
  4. Det där saknar jag att vara med och titta på skolans Luciatåg. Det var få fint. Men man får väl titta på tv och datorn nu =)

    Det är synd att Gävle-bocken skall förstöras varje år.
    År det värt att resa den nåt mer?

    Önskar dig en fin och trevlig dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker detsamma, mycket jobb för ingenting för alla vet att den bränns upp!
      Tack och kram♥

      Radera
  5. Åh nej, min långa kommentar bara försvann... Skriver bara helt kort att det trots allt hänt några bra saker igår och idag, och så skriver jag om det på bloggen istället. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör så, jag gläds med dig, man får ta vara även på det lilla, det är så dyrbart. Kram♥

      Radera
  6. Glad Lucia på dig.

    KrameLuttarKallaMenKärleksFulla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. KrameLuttarGladLuciaKärleksfullaAlltid♥

      Radera
  7. Fortsatt trevlig dag i mörkret.
    Man kan inte tro att klockan är strax efter 1/2 5. Det är kolmörkt ute.
    I morron blir det att gå ut ifall man vill ha pengar innan jul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var ute en sväng, mörkret kom fort.
      Jag får min "lön" den 18:e, på tisdag, får du redan lön den 14:e?

      Radera
  8. Tack för besöket inne hos mej - nu tittar jag in hos dej. Och här var det luciastämning vill jag lova.
    Här i Östra Skaraborg har vi en hektiskt vecka med fem luciatåg som ska bevakas. I dag är det kröning, då går mellandottern med i tåget. Hoppas vi hinner dit, för tioåringen luciatåg ska hinnas med först. Det är tufft att vara sjubarnsmor sådana här dagar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Celia och välkommen hit!
      Så du bor i Skaraborg, du med! Sjubarnsmor, det är tufft det. Jag har fyra barn och det var rätt mycket då på den tiden, de flesta hade två. Så jag vet att det var mycket åka hit och åka dit och alla samtalskvartar och olika examen ;)

      Radera
  9. Jag funderar på att sympati-elda upp Bruce ;-)

    SvaraRadera
  10. Varför kan inte den stackars bocken i Gävle få vara ifred?! Himla onödigt att bränna den år från år. Tänk vilka kostnader och jobb som går till spillo varje gång.
    Härligt att du fick många glada skratt! ♥
    Kram, go´aste Gerd! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det börjar bli tjatigt med bocken i Gävle! Men det har väl blivit en sport att överlista bevakningen / övervakningen?
      Skratta bör man 'Ler*......
      Kram♥♥♥

      Radera
  11. Kanske dags att strunta i att ha en bock. Det hela har blivit en sport och hur länge ska skattebetalarnas pengar få gå upp i rök?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt. Även om det blivit ett jippo, så kostar det, både för dig och mig och alla dom andra!
      Kram

      Radera